سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه مدیریت محصول چابک به مقیاس یک کسب و کار کمک می کند

ارزش‌ها و اصول مدیریت محصول چابک در مقیاس‌پذیری یک کسب‌وکار بسیار مؤثر است، زیرا تیم‌های متقابل را قادر می‌سازد تا به طور مشترک و کارآمد کار کنند.

 

شکستن پروژه های پیچیده برای رسیدن سریعتر به اهداف

 

هنگام اتخاذ رویکرد چابک، یک مدیر محصول پروژه های پیچیده را به قطعات قابل مدیریت تقسیم می کند که اهداف تجاری را برآورده می کند. هر بخش به تیم‌های متقابل با مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف مانند توسعه‌دهندگان، طراحان و صاحبان محصول اختصاص داده می‌شود.

 

هنگامی که اعضای تیم با مجموعه مهارت‌های مختلف گرد هم می‌آیند تا روی تکمیل اهداف کوچک‌تر تمرکز کنند، می‌توانند به طور جمعی با مشکلات پیچیده از منظرهای متعدد مقابله کنند و سریع‌تر به اهداف برسند.

 

استفاده از دوی سرعت برای ورود سریع‌تر به بازار

 

Sprints ابزاری چابک است که برای تسهیل همکاری و کارایی طراحی شده است. اسپرینت به عنوان یک دوره زمانی کوتاه، معمولاً 1 تا 4 هفته تعریف می شود، که در آن یک تیم متقابل وظیفه دارد تا به موارد قابل تحویل خاص یا اهداف کوچکتر تعریف شده توسط مدیر پروژه دست یابد.

 

با تقسیم تیم به گروه هایی که بر روی تکه های کوچک در اسپرینت تمرکز می کنند، تیم ها می توانند برنامه ها و اولویت های خود را در صورت نیاز تنظیم کنند. با استقلال برای انطباق در صورت نیاز، تیم‌های چابک می‌توانند کار خود را با افزایش‌های کوچک ارائه دهند، محصولات خود را سریع‌تر تکرار کنند و به زمان سریع‌تری برای رسیدن به بازار برسند.

 

ارتباط منظم و مستقیم برای انطباق

 

فرآیند چابک همچنین ارتباط مستقیم منظم بین تیم توسعه، تیم‌های محصول و سهامداران را تشویق می‌کند و امکان تصمیم‌گیری سریع و بهبود همکاری بین همه طرف‌های درگیر را فراهم می‌کند.

 

از آنجایی که تیم در هر مرحله از فرآیند با مشتری ارتباط برقرار می کند، اعضای تیم همچنین می توانند بازخورد انتقادی دریافت کنند تا با تغییر نیازهای مشتری یا شرایط بازار سازگار شوند.

اجرای استراتژی محصول با رویکرد چابک

یک مدیر محصول برجسته می تواند مسئولیت های مختلفی از جمله مدیریت نقشه راه محصول، تسهیل هماهنگی بین تیم ها، همسو نگه داشتن اعضای تیم با اهداف تجاری، بهینه سازی تبدیل ها و غیره را بر عهده بگیرد.

 

وقتی صحبت از مدیریت محصول چابک می شود، یکی از کارهای کلیدی که مدیران محصول باید ابتدا انجام دهند، هماهنگی با تیم های توسعه و سایر ذینفعان برای توسعه استراتژی محصول است.

 

پس از انجام این کار، مدیران محصول آماده اتخاذ رویکرد توسعه محصول چابک هستند. در اینجا یک نمای کلی از نحوه کار مدیران محصول با رویکرد چابک آورده شده است:

 

استراتژی محصول را توسعه دهید

 

مدیر محصول با تیم های توسعه، مشتریان و ذینفعان برای تعریف چشم انداز و اهداف محصول و ایجاد نقشه راه محصول هماهنگ می کند.

 

یک اسپرینت یا بک لاگ محصول ایجاد کنید

 

یک اسپرینت یا بک لاگ محصول اساساً نقشه راه محصول را به لیستی از وظایف کوچکتر مرتبط با محصول تقسیم می کند که باید تکمیل شوند.

 

برنامه ریزی اسپرینت را انجام دهید

 

مدیر پروژه و تیم توسعه باید برای ایجاد یک برنامه برای اطمینان از موفقیت اسپرینت هماهنگ شوند. این شامل انتخاب وظایف برای تکمیل و تعیین هدف برای دویدن است.

 

دوی سرعت را اجرا کنید

 

سپس تیم های توسعه بر روی وظایف محول شده برای سرعت خود کار می کنند. مدیر محصول مسئول اطمینان از پشتیبانی آنها برای دستیابی به اهداف خود است، مانند دسترسی به آخرین اطلاعات.

 

جلسات استندآپ روزانه برگزار کنید

 

جلسات ایستاده روزانه یکی دیگر از ابزارهای مهم چابک است که ارتباطات و بازخورد را برای تکرار سریعتر و تحویل محصول تسهیل می کند.

 

با برگزاری جلسات روزانه، مدیران محصول می توانند اطمینان حاصل کنند که همه در مسیر اهداف و اولویت های خود هستند. اعضای تیم همچنین می توانند هر مشکل یا چالشی را که با آن روبرو هستند مطرح کنند.

 

این ارتباط منظم و روزانه به مدیر محصول کمک می‌کند تا راه‌حل‌ها را بیابد یا برنامه‌ها را در صورت نیاز و در صورت نیاز تنظیم کند تا محصول بتواند به موقع و در حد بودجه تحویل شود.

 

بررسی های سرعتی انجام دهید

 

در پایان هر اسپرینت، مدیر محصول و تیم‌های توسعه، کار تکمیل‌شده را بررسی می‌کنند تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کنند.

 

در هر مرحله از این مراحل، مدیر محصول باید نبض شرایط بازار و نیازهای مشتری را حفظ کند. سپس آنها باید آماده باشند تا استراتژی محصول را تطبیق دهند و برنامه ریزی های عقب افتاده و اسپرینت را بر این اساس تنظیم کنند.